Windows 10 Fall Creators Updateだと10bit出力が出来ないバグがある Fall Creators Update のバグだから次期メジャーアップデートまで待つしかない 0056名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ fff7-t6hs)2017/12/07(木) 02:30:50.35ID:iE5ruch00>>55 言ってることデタラメで草
* algo "remove compression artifacts" can now be run as part of NGU * reverted NGU Sharp back to gamma light -> slightly better anti-aliasing * removed NNEDI3 (based on user feedback) * ever so slightly improved HDR behaviour * default value for HDR -> SDR conversion is now set to "200 nits" * default value for "enable automatic fullscreen exclusive mode" is now "off" * default value for "use d3d11 for presentation" is now "on" * fixed: using multiple madVR instances at the same time could sometimes fail 0060名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ b71f-ivyt)2017/12/11(月) 11:04:30.39ID:ewB+Cb4l0 NNEDI3ついに削除されたか 0061名無しさん@お腹いっぱい。 (ガラプー KK4f-AYwU)2017/12/11(月) 15:35:16.91ID:3o1X/H3jK きたか…ガタッ! 0062名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイWW b7dd-EfAi)2017/12/11(月) 16:49:21.60ID:ZgARhLl20 これは大きな転換点だな 0063名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ bfaf-LVSJ)2017/12/11(月) 19:55:12.59ID:8HlZS1400 NGUが予想以上に性能良いんだな 0064名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 1f03-rxUg)2017/12/11(月) 20:21:15.70ID:1nQxEmO00>>63 high以上じゃないとあんま意味ないけどなw 0065名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ b7b1-IpD3)2017/12/11(月) 22:31:39.22ID:jTSdcvrW0 Doom9が落ちてて遅れたみたいだけどリリースポスト。
* added 2 new lower "remove compression artifacts" strengths * slightly improved "remove compression artifacts" quality at lower strengths * "remove compression artifacts" now always runs as part of NGU (if possible) * display bitdepth now defaults to new "auto" setting (read from EDID) * extended "if there are big black bars, reduce bar size" option range * render target display is now shown in bold in the settings dialog * added support for "execute command line on profile switch" * when OS "HDR and Advanced Color" switch is active, FSE mode is disabled * removed "exclusive" / "windowed" mode OSD notification * added "(OS HDR)" vs "(NV HDR)" vs "(AMD HDR)" OSD information * added downscaling "LL" (Linear Light) information to OSD * added keyboard shortcut for opening settings dialog (default Ctrl+S) * added keyboard shortcut for toggling seekbar on/off * added keyboard shortcut for showing seekbar for 5 seconds * added keyboard shortcut for toggling debanding on/off vs strength * added file tag "detectBlackBars=on|off" or "blackBarDetection=on|off" * added file tag "hdr=on|off" or "transfer=hdr|sdr|2084|709" * added "battery" profile variable * added "fullscreen" profile variable, can be exclusive or windowed 0111名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 3d1f-j+XW)2018/01/16(火) 11:24:21.33ID:cL1kZWq80 * renamed "fseMode" profile variable to "exclusive" ("fseMode" still works) * fixed: "display" profile variable didn't work properly * fixed: little "let madVR decide" chroma quadrupling bug * fixed: screenshots were distorted when using "crop black bars" * fixed: screenshots in paused state sometimes crashed madVR * fixed #320: make seeking to start of movie easier with FSE mode seek bar * fixed #336: madHcCtrl: 3DLUT file path is evaluated for remote instance * fixed #406: typing in "devices" profiles could jump to other pages * fixed #481: distorted colors with Y416 input and DXVA processing * added workaround for subtitle renderer crashes (XySubFilter, AssFilterMod) * added workaround for PotPlayer OSD render crashes 0112名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ eab1-IhuN)2018/01/16(火) 14:15:51.81ID:EKGLSN0p0 ●madVR v0.92.11 released https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1830480#post1830480 雑訳) 色々フィードバックくれ。 1. NGU SharpとRCAの組み合わせについて 2.バグトラッカーについて http://madvr.bugs.madshi.net 3.最新のWin10FCUでFSEモードでの24.000Hzと60.000Hzへの切り替えバグが修正された件について
●0.92.11のバグ https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1830500#post1830500 雑訳) 0.92.11で、RCAの処理を可能な限りNGUと一緒にやることにしたんで、それにともなって RCAの「run as part of NGU, if possible」の設定をダイアログから無くしたんだけど 内部ではその設定を反映するようにしたままだった。 0.92.10でこのチェックを外してた人は、0.92.10でこのチェックを付けたうえで0.92.11に更新しないとあかん。 0113名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ eab1-IhuN)2018/01/16(火) 14:21:54.75ID:EKGLSN0p0 Doom9のやりとりを見ていて、ShowRenderStepsという空ファイルをmadVRフォルダに作っておけば レンダリング時間の内訳をOSDに表示できるという機能があることに初めて気づいた。 https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1709814#post17098140114名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 3d03-LVI/)2018/01/16(火) 15:25:12.99ID:gIYS5ohp0>>113 これ以外にも隠れオプションあるよ https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1709814#post1709814 の、Hidden Options 0115名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 3d03-LVI/)2018/01/16(火) 15:27:39.30ID:gIYS5ohp0 ごめん、uri同じだった 0116名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ eab1-IhuN)2018/01/16(火) 15:42:04.45ID:EKGLSN0p0>>114-115 うん、>>1にあるURLだから、ざっくりとは読んでたんだけど、 https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1830498#post1830498 のmadshi氏の書き込みとか https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1830541#post1830541 のスクショとかを見て、なるほどなーと。 0117名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 3d03-LVI/)2018/01/16(火) 16:17:03.15ID:gIYS5ohp0>>116 ShowBlackBarsなんかは役に立つよね 例えば、processing→zoom controlのautomatically detect hard coded black barsで 化物語 第01話の冒頭の調整とか(スカートが捲れるところ) 空のファイルだけでなく空のディレクトリでもOK いつもながら解りやすい訳、乙 0118名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 6dec-QpsD)2018/01/17(水) 11:17:16.82ID:1mWT4c2A0 run as part of NGU, if possibleのチェックってどこにあんの 0119名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 6da7-0PCX)2018/01/17(水) 12:02:35.69ID:bGzqBCSX0>>118 processing\artifact removal 上から3項目目にある。 0120名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 6dec-QpsD)2018/01/17(水) 12:24:36.11ID:1mWT4c2A0 ありがとう 0121名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 3d1f-j+XW)2018/01/17(水) 13:30:04.07ID:qgc7pV8y0 そこそこ大きな変更だけど今のところ順調だな いつもならそれなりにバグが出てくるのに 0122名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 0b05-uO2t)2018/01/20(土) 13:49:49.83ID:RrhX2/wh0 PCを新調したのでMPC-BE+madVRを入れてみたんだけど デコーダーにmadVRを指定するとファイルオープン後5秒くらい 待たされてから動画再生が始まるんだけどそういうものなんでしょうか? MPC-BEでその他のデコーダーを選択したときはすぐに再生されるんだけど 0123名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 15b1-wNYY)2018/01/20(土) 14:15:00.17ID:zLdhtBYs0>>122 ×デコーダー ○レンダラー
* added option "use reduce compression artifacts only if it comes for free" * added experimental "diffuse white" HDR option (mainly for projector owners) * improved non-hue-preserving HDR tone mapping * removed low quality hue preserving HDR tone mapping * HDR option "fix too bright & saturated pixels" is now always available * display peak nits edit control now accepts down to 80 Nits (formerly 120 Nits) * added 3dlut information to OSD (only if active) * fixed: RCA wasn't always run as part of NGU, even though it should * fixed: little OSD scaling info text glitch * fixed: #228: deintFps was not 24 for 720p60 decimated 6:4 cadence content (forced film) * fixed: #394: madvr OSD didn't resize properly when screen masking options are used 0134名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 771f-dbUu)2018/02/05(月) 11:09:33.56ID:c+foFrSJ0 バグ取り版きたか 0135名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ ffe0-G8+G)2018/02/05(月) 16:36:43.09ID:q4LW8/iH0 0.92.10にしてからバグレポートが頻繁にでるようになったから0.92.12行ってみる 0136名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 9767-ETAT)2018/02/05(月) 21:20:34.87ID:qK3ifk1Z0 added option "use reduce compression artifacts only if it comes for free" これの意味がわからない 0137名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ f7b1-YYog)2018/02/05(月) 22:06:09.68ID:GcDXdI0D0>>136 RCA(reduce compression artifacts )のところに 「activate only if it comes for free (as part of NGU)」 というオプションが追加された。
参考: https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1832902#post1832902 > Actually, RCA currently only comes for free when using NGU *Sharp*. > It's not yet supported for AA, Soft or Standard. > Of course it would be nice to have support for all of them, but it's a LOT of work, so it will take time. 0138名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ 9faf-+DFt)2018/02/06(火) 01:12:49.45ID:kqvbGNX/0>>137 有能 0139名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイ ffe0-G8+G)2018/02/06(火) 04:38:03.30ID:ET9yxe340>>137みたいな妹が欲しい 0140名無しさん@お腹いっぱい。 (ワッチョイW ff7c-r4To)2018/02/06(火) 18:45:36.58ID:YMXOXaiH0 RCAにチェック入れるとこんなメッセージが出る
参考1:下記URLの「run as part of NGU, if possible」のとこの説明 (※0.92.10対応の記述のアーカイブ) https://web.archive.org/web/20180206120240/https://forum.doom9.org/showthread.php?t=171787 > Combines most of the work required for 'reduce compression artifacts' into NGU Sharp upscaling > for a large performance advantage when both are run at the same time. > With this option enabled medium quality forces NGU Sharp to high > and high quality forces NGU Sharp to very high.
参考2 https://forum.doom9.org/showthread.php?p=1833027#post1833027 > FWIW, "reduce compression artifacts" currently only works for free > if you use NGU Sharp in High or Very High quality, but I plan to make it work for Medium, too. 訳: RCAがコスト無しで動くのはNGU SharpをHighまたはVeryHighで使った場合のみ。 いずれMediumでもそうする予定。