>>248
You don't understand what I really mean.
I could taught myself all in my life. Yes, I can do it, you can do it, and everyone can do it.
School, including university doesn't teach you everything, just giving you information that a small part of things you have to do and guidelines.

君はぼくのいわんとするところを全く理解してないね。
学問は独学できるものなんだ。勉強はひとりでもできる。
ぼくは今まで独学してきた。彼も独学できるしそこの彼女も独学できる。誰でも意欲さえあれば自分ひとりで何かを學んでゆくということは出来るんだ。
大学というものは何ほどのものではない。大学で全てを教えてくれると思ったら大間違いだ
大学ではただこの分野の学問ならば何をやらなくてはいけないのかと言う情報、その学びかたのコツとかね、それを得ることはできる。あとは自分でやっていくというね。(u_u*)